vrijdag 26 juli 2013

DIY make up tafel

Hi allemaal!
Kennen jullie ze? Die prachtige toilettafels en een über opgeruimde make up stash? Nou...ik tot voorheen niet. 
Mijn stash was een drama! Overal lagen wel bakjes met make up of toilettasjes vol met potloodjes. 
Ja oke, de oogschaduws zaten niet bij de mascara maar daar was ook alles mee gezegd. Kortom: het was een puinhoop!

In mijn vorige bericht was te lezen dat een goed opgeruimde stash essentieel was voor een goede make up kit. Aangezien ik het een beetje vreemd vond om dan niet mijn eigen advies op te volgen, ben ik eens gaan kijken naar een oplossing voor mijn probleem. 
Al gauw kwam ik uit bij  die mooie toilettafels, make up tafels of hoe ze ook mogen heten. 
Voldoende opbergruimte voor mijn  make up en meteen een plaatsje om lekker te gaan zitten. Ideaal zou je denken. 
Er was alleen één probleem....El dinero, het geld.

Toen ben ik  eens op internet gaan kijken en kwam leuke DIY's tegen om zelf een make  up tafel te maken. 

Dus vol goede moed ging ik naar de ikea.








4x Tafelpoot ''Adils''                                    20x schroefjes
Ikea € 2,50 p/st.

1x Wandplank ''Ekby Gruvan''                       Schroef/boor machine
Ikea € 39,95


1x Kruk ''Marius''                                         Potlood
Ikea € 3,99


2x vleeswaren stapelbakset                         Meetlint
Xenos € 5,95

1x Spiegel                                                 Bakje/blikje+vulling
Xenos € 5,00

Het bakje of het blik is om de kwast in in op te bergen. De vorm van het bakje of het blikje maakt niet uit. Als het maar hoog genoeg is om er voldoende vulling in te doen om de kwasten te laten staan. Het type vulling maakt ook niet uit. Ik heb gekozen voor koffiebonen, maar het kunnen ook knikkers of stenen zijn.
Je kunt te tafel helemaal aan je eigen wensen aanpassen. Kies bijvoorbeeld voor andere tafelpoten, of een andere wandplank, je krijgt dan al een heel andere tafel.



Begin met het in elkaar zetten van de wandplank ''Ekby Gruvan'' en het krukje ''Marius''. Volg gewoon de instructies die in de handleiding staan. 
No sweat, het is echt een eitje. Laat de glasplaat er nog even af zodat deze niet beschadigd. Klaar? Draai de plank dan om zodat de onderkant naar boven ligt. 

Pak nu de 4 tafelpoten. Bepaal met behulp van je meetlint waar je ze wilt plaatsen. Zorg ervoor dat ze gelijk zitten. 
Teken de gaatjes op de juiste plek af met het potlood en haal de poten weg. 

Neem nu het boormachine. Op de plek waar je net kleine markeringen hebt gezet voor de schroefjes, ga je nu een klein gaatje voorboren. Weet je niet hoe het moet? (Of heb je er gewoon geen zin in :p) Vraag het een handige vader/oom/broer/vriendje/etc. Zorg ervoor dat je een klein boortje gebruikt. De boor mag niet breder zijn dan de schroefjes. Als je dit gedaan hebt, neem  dan de schroeven en de tafelpoot. 

Kijk eerst eens goed naar je schroeven. Zijn deze langer als het oppervlakte waar je ze in gaat schroeven? Pak dan snel andere. Het is niet de bedoeling dat ze door je tafel heen steken. Heb je de juiste schroeven? Dan kun je aan de slag. 
Zet de tafelpoot op zijn plaats en schroef met het schroefmachine en de schroeven, de tafelpoten vast. Nu is hij bijna klaar. 

Als je hem omdraait, heb je eigenlijk al een tafel. Zet de tafel op zijn plaats en de glasplaat erop. Zet ook de spiegel erbovenop. Dan nu de lades. Je hebt 2 set vleeswaren bakjes gekocht met in totaal 6 losse bakjes. De deksel hiervan heb je niet nodig. Haal de bakjes van elkaar af en schuif ze onder de glasplaat. Hier berg je je make up op. De ruimte die je over hebt onder de glasplaat, kun je goed gebruiken om je wat grote palets op te bergen.

En de kwasten dan? Dit is heel simpel en vele van jullie zullen deze manier van kwasten opbergen al wel gebruiken. Neem een mooi blik, een bakje, vaas of een mooie pot. Vul deze met een vulling naar keuze (ik heb koffiebonen gebruikt). Zet je kwasten erin en voila, je make up tafel is klaar!


Hieronder staat het resultaat van mijn eigen DIY  make up tafel...



Ben benieuwd wat jullie van deze DIY vonden. Heb je zelf nog leuke DIY's? Of heb je iets leuks gemaakt? 
Laat het me weten. Ik ben benieuwd!


Romy



Follow my blog with Bloglovin

1 opmerking: